Hemma från havet

Nu är jag hemma från fyra dagar och tre nätter på havet. Har tvättat mig i saltvatten för att känna mig lite fresh utan dusch, men nu har jag duschat på riktigt i en riktig dusch. Ska upp tidigt imorgon för att åka till Smögen med mamma, Thord och Josse. Åker typ klockan fem så hoppas att jag kan sova lite i bilen. Sov inte så bra inatt när det gungade och blåste.

Köpte lite kläder i tisdags på Barkarby outlet med pappa och Josse. Och idag var jag och pappa och köpte varsitt fiskespö. Jag köpte drag också och en låda att lägga dom i, för imorgon åker jag, Josse och pappa ut och seglar fram till söndag. Bra tidsfördriv att fiska tycket jag och så kanske man fångar kvällens middag också. Vem vet?

Bondebränna

Var och seglade idag. Brände mig. Som vanligt.

Wed-nes-day

Pappa åkte till båten nyss och och jag tänkte ta mig ut och gå en runda för att röra på mig. Har suttit allt för stilla allt för länge.

Sho bre

Tisdag idag då! Har skjutsat Timmy till jobbet och ätit lite yoghurt. Sitter och tittar på Ellen Degeneres just nu i brist på annat att göra. Skulle sola men det är mest moln på himlen så det blir inget av det... Jag och Timmy bokade två nätter på hotell igår i alla fall. Åker fredag 3 augusti och kommer hem söndag 5 augusti. Börjar jobba igen den 6 så det blir ett mysigt avslut på semestern.

Zoo

Nu är jag, pappa och Josse på väg till Eskilstuna för att övningsköra och sen gå på Parken zoo. Hoppas att det inte regnar...

Varning för katten

Har inte gjort mycket alls idag. Jag och pappa storstäder imorse, dammsög, torkade golven och städade toaletten och badrummet. Åkte och handlade på eftermiddagen och åt tacos till middag. Nu sitter vi i soffan och tittar på American idol i väntan på bättre tider. Katten sover och gosar.

Bra start på helgen

Åkte och klippte oss vid tolv och sen vidare till Stockholm och åt lunch med Timmys pappa. Rostbiff med potatisgratäng på Mvseet, asgott. Sen gick vi runt och tittade i affärer. Hittade en tröja på Zara som jag tog med mig hem, och ett halsband. Fiskade innan vi tog tåget hem igen. Ikväll blir det filmtittande med pappa tror jag. Godis till det så är dagen och kvällen fulländad!

Godmorgon

Jag och Timmy vaknade halv åtta av att katten jamade utanför dörren. Vi tänkte att hon skulle sluta jama och vara snäll och sova om vi släppte in henne. Men nej, hon började bara bråka när hon fick komma in. Vid halv nio började hon jama igen utanför dörren så då gick jag upp. Har ätit lite frukost nu och tittar på TV, sen ska jag fixa mig och så åker jag och Timmy till frisören och ser om dom har tid att klippa oss och sen vidare till Estocolmo!

Skönt med ledighet

Vid halv tre fick jag för mig att åka till IKEA och köpa galgar till garderoben. Hatar när alla galgar är olika, eller när det inte finns tillräckligt många. Nu finns det i alla fall vita och svarta (vitt och svart går bra ihop för att det även är samma modeller) galgar och alla är dessutom upptagna nu av kläder som hänger fint. På vägen hem blev det kö i 30 minuter och småregn en stund. Kom hem och åt mat, duschade och åkte med pappa till macken för att fylla på luft i däcken. Nu sitter jag i soffan och tittar på TV, ska åka och hämta Timmy klockan sju på hans jobb och sen sover han här. Vi drar och klipper oss imorgon och åker sen upp till Stockholm. Myys.

Frukost

Nytt

Åkte till Skärholmen istället för Stockholm, här är det jag köpte.

Mys

Vaknade flera gånger nu på morgonen men gick upp tio i tio för att jag ska skjutsa Timmy till jobbet. Sen ska jag hem, äta frukost, fixa mig och åka till Stockholm och se om jag hittar lite somriga kläder.